Ještě jeden výletní

18. července 2018 v 7:20 | Jarka
Tak se nám to výletování s Ellinkou tak zalíbilo, že jsme si společně vyjeli ještě jednou.
Manžel na výlety moc není a vyhrožoval, že už je to naposledy, ale cíl cesty s ohledem na malou vnučku a našeho čekajícího psa doma vybíráme v co nejkratší vzdálenosti, tak si snad dá říct i příště. Mrkající
Po čase jsme opět navštívili zámek Červenou Lhotu. I když to není z parkoviště daleko, byli mladí vybaveni kočárem.

Zámek je pořád krásný, ale v rybníku kolem něj bylo málo vody a ta, co v něm byla měla barvu brčálu. Dopoledne je průčelí zámku v protisvětle, tak jsem s fotkami počkala až budeme v jiném úhlu, ovšem ten žabinec jsem vyfotila. Ani půjčovna loděk nefungovala, asi by loďky dřely spodkem o dno. Nerozhodný

Nádvoří má, na rozdíl od venkovní fasády, bílou barvu.

Na zámku už jsem byla několikrát, tentokrát jsme se prošli jen venkem.

Vyfotila jsem si i malý zámecký kostelík Nejsvětější Trojice i s informační cedulí, která ovšem v koláži není dobře čitelná.

Než jsme si všechno s Elli proťapkali, blížilo se poledne, proto jsme kolem dalšího rybníčku obešli stánky se suvenýry, dali si nanuka a pak se rozjeli do městečka Soběslav na oběd.

Soběslav jsme měli při cestě domů a "Hospůdka V Růžku" má příjemné venkovní posezení a výbornou kuchyni. Pošmákla si i Ellunka a když si vyměnila plínku, rozjeli jsme se spokojeni domů.

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Lucie Lucie | E-mail | Web | 18. července 2018 v 7:44 | Reagovat

Červenou Lhotu jsme taky navštívili a musím souhlasit, zámek je opravdu nádherný.

2 Intuice Intuice | E-mail | Web | 18. července 2018 v 8:53 | Reagovat

Na Červené Lhotě jsem nikdy nebyla. Ale ten žabinec kolem něj jsem viděla na fotce poprvé. Den jste si příjemně užili, bylo v něm vše, co mělo být a Elinka se i na konci výletu pěkně směje. :-)

3 Jarka Jarka | Web | 18. července 2018 v 9:53 | Reagovat

[1]: Přesně tak. Je hezký jak zvenku, tak uvnitř. :-D

[2]: Elli měla napapané bříško, dostala suchou plínku, co víc si přát. ;-)  :-P

4 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 18. července 2018 v 10:52 | Reagovat

Jaruško, opět krásné fotografie.Na zámku Červená Lhotka jsem byla s rodičema a s mou tříletou dcerou. Je to dobrých 41 let, bylo tam krásně a stejně i dnes, jak je vidno s fotografií. Jen ten "žabinec" tam nebyl, lodičky byly v provozu. :-)

5 Zdenka"ren" Zdenka"ren" | 18. července 2018 v 13:10 | Reagovat

Zámek mi připomněl pohádku Zlatovláska, vidím, že je stále stejně pěkný. :-)

6 děda tik tak děda tik tak | Web | 18. července 2018 v 13:26 | Reagovat

O zámku Červená Lhota jsem četl několikrát na různých blozích, ale bohužel jsem tam neměl možnost zavítat. Škoda, že nefungovala půjčovna lodiček, ta projížďka kolem zámečku je prý nádherná. Užívej si každé příležitosti k výletům, rádo se pak na ně vzpomíná. :-)

7 Hanka Hanka | 18. července 2018 v 14:19 | Reagovat

Červenou Lhotu jsme navštívili v rámci dovolené před rokem a mohu potvrdit - je to krásný zámek. My jsme šli samozřejmě i na prohlídku zámeckého okruhu, je tam dovoleno i focení, takže mám z toho plno fotek. Původně jsem si myslela, že zámek je větší, ale je to krásné místo k výletu. Ten žabinec je na pravé straně od vstupu do zámku, vlevo jsou ty loďky, tam ta voda není tak hrozná. My jsme šli na oběd do restaurace nedaleko od zámku, ale moc mi tam nechutnalo, navíc venkovní posezení, kde pálilo slunce a plno vos. [:tired:]  :D Fotky máš hezké, doufám, že dáš také něco z té Soběslavi. :-D

8 MarijaKes MarijaKes | Web | 18. července 2018 v 14:44 | Reagovat

Krásné fotky mi oživily vzpomínky. Je tam moc hezky. Škoda, že se v zámku nesmělo fotit. Tam jsem se ale při prohlídce dověděla, jak to s tímto zámkem bylo. Pro sebe ho prý chtělo ministerstvo zemědělství v době, kdy se zámky dělily na tři kategorie podle stavu. Jedny na sklady, druhé pro školy a ústavy a třetí pro veřejnost. Jak už jsem řekla, tento chtělo ministerstvo zemědělství jako rekreační. Tehdejší kastelán zařídil, aby byla v rybníce vypuštěna voda v době ministrovy návštěvy a tenkrát prý šel nevím jestli úplně nebo částečně odpad do rybníka a když bylo málo vody, tak to tam stranš smrdělo. Když ministr přijel, ptal se, zda to tam takto smrdí stále. Kastelán řekl, že to tam smrdí, jen když je v létě málo vody. A ministr od svého záměru upustil a zámek byl nabídnut pro veřejné prohlídky. Jak to tam je s kanalizací nevím, ale projížďka v loďkách nebo procházka kolem dokola je příjemná. :-)

9 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 18. července 2018 v 22:05 | Reagovat

Červená Lhota je vskutku romanticky pohádková.

10 Jirka Jirka | E-mail | Web | 19. července 2018 v 8:28 | Reagovat

Červená Lhota byla mým oblíbeným zámkem. Už není. Když jsem tam před léty přijel se zájezdem, přišli jsme k pokladně 2 minuty po objednaném termínu a museli jsme čekat na další. Bylo tam hemžení lidí a nikde klid. Kouzlo malého poklidného záměčku bylo pryč. :-(

11 Jarka Jarka | Web | 19. července 2018 v 9:28 | Reagovat

[4]: Lodičky mimo provoz, jsem viděla poprvé a je fakt, že na té hladině chyběly, nějak už k zámku patří...

[5]: V té pohádce má myslím, světlejší fasádu, tato tmavší mu asi sluší víc. :-)

[6]: Míro, já bych mohla na výlet každý den, horší to je s manželem, ten si nejvíc medí doma za pecí. :-D

[7]: Hani, uvnitř zámku jsem byla tuším naposledy před dvěma roky a fotit se nemohlo, jak to bylo letos nevím, do pokladen jsme se nepodívali. V té restauraci u zámku jsme zatím nejedli, byli jsme tam jen v automatu pro zmrzlinu. :-P

[8]: Maruško, ani já nemám fotky z vnitřku zámku. Zato okolo už to mám vyfocené snad v každém ročním období. Takto kvetoucí rybník jsme ale viděli poprvé, naštěstí nesmrděl. :-D

[9]: Jojo, je to zámek vskutku fotogenický. 8-)

[10]: Máš Jirko pravdu. Na cestě k zámku jsou stánky se suvenýry, kiosky s občerstvením i hospůdky s posezením k obědu a lidí jako much.

12 MirekČ MirekČ | Web | 19. července 2018 v 11:06 | Reagovat

Díky té barvě je zámek profláknutý. :-)

13 Hanka Hanka | 19. července 2018 v 13:47 | Reagovat

[11]:Jaruš, my jsme tam byli přesně před rokem, na konci července 2017. Návštěvníků bylo plno, prohlídky následovaly jedna druhou, ale fotit se opravdu mohlo bez nějakého příplatku. Proto mám fotky z interiérů zámku. :-)

14 Ema Ema | E-mail | Web | 20. července 2018 v 21:29 | Reagovat

Je to skvělé výletní místo.:-) Té vody je tam opravdu velmi málo!!.-(

15 Liliana Liliana | E-mail | Web | 21. července 2018 v 22:24 | Reagovat

Děkuji za pěkný výlet ;-) ... tam jsem ještě nebyla. Člověk má pořád co poznávat ;-)

16 helena-b helena-b | Web | 27. července 2018 v 13:08 | Reagovat

Jaruško i krátký výlet může být zajímavý. Dokud je vnučka v kočárku, je to pohoda, s těmi staršími už je to horší. V těch místech jsem nikdy nebyla, díky za přiblížení. ;-)

17 Miloš Miloš | Web | 27. července 2018 v 14:43 | Reagovat

Zámek je pohádkový, byl jsem tam přibližně před 4 roky a dost mě překvapilo, že není tak malý, jak se z obrázků zdá.

Vždy si vzpomenu na Petra Štěpánka, jak k němu vesluje a zpívá Zlatovlásce.

18 Jarka Jarka | Web | 27. července 2018 v 18:51 | Reagovat

[12]: Barva jiná být ani nemůže, vždyť má tu červenou v názvu. :-D

[13]: Tak to by bylo prima a mám aspoň důvod se na zámek ještě minimálně jednou vrátit. ;-)

[14]: Vody je letos málo všude, déšť je vzácný. U nás tedy určitě...

[15]: Tak to máš pravdu, já už se smířila s tím, že všude být prostě nemůžu. :-)

[16]: Elli je teď ve věku, kdy se musí hodně hlídat jak venku, tak doma. Je to všetečka zvědavá, musí všechno vzít do ruky a taky ochutnat ať je to kámen, nebo klacek. 8-O  :-D

[17]: Miloši díky za komentáře ve starších článcích. ;-)  :D Zámek je to pohádkový doslova a do písmene, také si vždycky vzpomenu na Zlatovlásku. :-)

19 Ježurka Ježurka | Web | 28. července 2018 v 17:40 | Reagovat

Ano, zámek Červená Lhota je krásný, tam můžeš jít víckrát a vždy se bude líbit. Je vidět, že byla i Ellinka spokojená.

20 Mánička Mánička | E-mail | Web | 28. července 2018 v 19:53 | Reagovat

Fotografie jsou velmi krásné

21 login hotmail login hotmail | E-mail | Web | 9. srpna 2018 v 9:46 | Reagovat

What a great post, thank you for sharing this cool article !

22 duchodkaevka duchodkaevka | Web | Středa v 19:38 | Reagovat

Při loňské dovolené v Třeboni jsme zámek také navštívili a je opravdu nádherný. Ellinka je evidentně spokojené miminko, výlet se jí asi také líbil :-)  :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.