Prosinec 2017

Krásný celý nový rok

30. prosince 2017 v 8:51 | Jarka
Týden od Štědrého dne do závěru roku uběhl rychle a máme tu loučení se starým a vítání roku nového.
Jak už jsem tady tisíckrát psala, mě silvestrovské veselí nebere. Tím ale nechci kazit náladu těm, kteří se na oslavu těšili tak, jako já na Vánoce. Přeji vám krásné chvíle doma, či někde venku, s přáteli, nebo s rodinou a vykročte do nového roku 2018 bez kocoviny a s dobrou náladou.

Dárky jsou rozbalené

26. prosince 2017 v 8:36 | Jarka
Skončil shon kolem příprav a nákupů, dárky jsou rozdané, ty pro nás jsou rozbalené a nám nezbývá nic jiného než si užívat sváteční pohodu.
Nemůžu si pomoct, ale pokaždé si druhý den po Štědrém večeru vzpomenu na vyprávění mé maminky. Vzpomíná, jak si její tatínek po večeři a rozdání dárků stoupl k oknu a konstatoval - tak a máme po Vánocích, čímž jí ten večer pokazil. U nás ale Vánoce tak brzo nekončí. Vánočně vyzdobeného bytu a sváteční nálady si užíváme až do Tří králů.

Letos jsme dostali zase moc krásné dárečky. Od rodičů naší nejmenší vnučky jsme dostali stolní kalendář.

Dostala jsem další nové ilustrované vydání mé oblíbené série o Harrym Potterovi (už mám tři).

Ještě v noci jsem přezdobila náš druhý stromeček, protože jsme dostali kolekci v naší oblíbené hořké čokoládě.

Dárků jsme dostali opravdu kopu, třeba i toto krásné kulaté svícení.

Užívejte si pohodu a nepřejídejte se. S vyplazeným jazykem Ode mě to sedí. Mrkající Cpu se, jak nezřízená, ochutnávám cukroví, které jsme na oplátku dostali od švagrové, neteř nám upekla výbornou vánočku a nestíháme dojídat to, co zbyde od oběda. Ještě štěstí, že máme toho psa a musíme každý den na procházku, jinak nevím nevím....

Nejkrásnější svátky roku

22. prosince 2017 v 19:42 | Jarka
Vánoce jsou podle mě ty nejkrásnější svátky v celém roce.
Mám je ráda od dětství a s přibývajícimi roky, se na tom nezměnilo nic. Mám také ráda zimu a sníh. Letos už nám sníh napadl dokonce 2x, ale ležel jen malou chvíli. Líbil se i Belle, ta ho dokonce jedla. Překvapený

V našem Sboru Církve bratrské jsme měli minulou neděli dětskou vánoční besídku.

A tuto neděli už máme Štědrý den. Tentokrát vyšel nastejno se čtvrtou adventní nedělí.

Stromeček máme i letos umělý a dokonce dva. Menší v obýváku a o trochu větší ve vedlejším pokoji. Letos jsem ten větší nazdobila v bílo-stříbrné.

Mějte krásné a požehnané Vánoce!

Byla jsem v Praze III.

19. prosince 2017 v 8:01 | Jarka
Dnes už budu v Praze naposledy. Ne, že bych měla málo fotek, ale ne všechny se mi povedly a navíc se kvapem blíží Vánoce a Prahy už tu bylo dost, dám zbytek do koláží, abych se mohla věnovat něčemu jinému.
Z výstavy impresionismu a z prohlídky Hradu jsme se přesunuli na Karlův most. Kousek před ním jsem si vyfotila tyto dva lidičky.

A tady už jsme na mostě a rozhlížíme se po okolí, vánoční stromy a stánky jsou snad po celé Praze.

Odtud jsme přišli.

A tam jdeme.

Stíháme se dívat i na Vltavu.

Ještě pár kroků a máme most za sebou a můžeme se v proudu lidí pomalu sunout směrem na Staroměstské náměstí.

Věž Orloje se je pod lešením.

A strom svítí. Mysleli jsme, že si koupíme pečené kaštany, trdelník a horkou medovinu, ale vzdali jsme to. Davy lidí nás odradily. Raději jsme se vydali dál směrem nádraží, aby jsme stihli vlak v osm hodin.

Ještě ohlédnutí za Obecním domem.

A už jsme ve vlaku. Ale jak! Vlak přijel jen s pár vagony a nástupiště bylo plné.V pátek večer jsme se z Prahy nechtěli dostat jen my. Dopadlo to tak, že jsme zůstali stát v chodbičce a aby jsme měli o zábavu postaráno, nešly u vagonu zevřít dveře. Pan průvodčí dělal všechny možné kejkle až jsme měli obavu, že za jízdy vypadne z vlaku. Nevypadl. Ovšem dveře se mu podařilo zavřít až když jsme zastavili, zvenku. No a my jsme pak usedli na zem.

Byla jsem v Praze II.

15. prosince 2017 v 8:33 | Jarka
Na prohlídce výstavy impresionismu v Jízdárně Pražského hradu jsme se zdrželi zrovna takovou chvíli, aby se setmělo a celá Praha se rozsvítila. Od vchodu do Jízdárny jsem pořídila snímek před vstupem a ten druhý je když jsme, asi za hodinu, vyšli ven.

Musím se přiznat, že jsem hodně fotek zkazila. Můj kompaktík není tak dobrý a navíc jsem, při dlouhé expozici, málokdy udržela ruku úplně klidnou. Ještě, že máme digitály a můžeme bez problémů ty nepovedené snímky mazat.

Prošli jsme nádvořím a průjezdem...

...a vyšli naproti chrámu sv.Víta.

Nasvícený chrám je tak krásný až se tají dech.

Před vstupem jsou jesličky ze slámy.

A z druhé strany za chrámem, je pár stánků a vánoční strom. Těch rozvícených stromů je po Praze moc.

Chtěli jsme si také vyfotit Prahu z hradní terasy, ale tady se v plné míře ukázala nedostatečnost mého foťáku. Z rozhledny na Petříně mám jen zářící kolík a ani město na tom není líp. Jestli chcete vidět Prahu kvalitněji, mrkněte se k Marušce.

Zámeckými schody jsme sestoupili do vánoční Prahy.

Byla jsem v Praze I.

12. prosince 2017 v 14:18 | Jarka
Minulý pátek jsem po dlouhých letech byla v Praze.
Výlet mi nabídli naši mladí a nebyl to výlet autem, ale vlakem. Musím se přiznat, že jsem byla na vážkách. Vánoční Praha byla moc lákavá, ale jsem lenoch líná a tak mě trochu odrazoval ten vlak. Nakonec jsem jela a bylo to prima i přes ten vlak, který měl od nás 25 minut zpoždění a zpátky jsme nenašli místo k sezení.
Cílem naší cesty nebyla jen vánoční Praha, ale také výstava v Jízdárně Pražského hradu Světlo v obraze - český impresionismus.

Přesně jsem nevěděla, co od výstavy čekat, jestli se mi obrazy budou líbit, ale řekla jsem si, že i když ne, tak to nějak přetrpím. Ovšem výstava předčila mé očekávání, byla to nádhera. Pár slov z letáčku.

Po zakoupení vstupenky jsme byli posláni do šatny, kde jsme nechali bundy a batohy a vzali si jen foťáčky, takže jsme výstavou procházeli hezky pohodlně.

Celou dobu jsem si u obrazů fotila i cedulky se jménem autora, ale fotek mám tolik, že se na cedulky vykašlu a autory uvedu hromadně, zase jen z letáčku.

Všech 520 obrazů jsem nevyfotila, ale stál by za to každý z nich. Tak jen pár ukázek v kolážích.

Do Prahy jsme jeli odpoledne, na výstavu jsme se dostali kolem půl čtvrté a než jsme ji obešli tak se setmělo a celá Praha se rozsvítila. Ale do té až příště.

Sobota na vánočním trhu

9. prosince 2017 v 21:25 | Jarka
Tak jsme se v našem městě dočkali, měli jsme vánoční trh. A zrovna to vyšlo na takový studený větrný den. Návštěvu trhu si poslední roky necháváme na pozdně odpolední hodiny, protože se nám líbí když je stromeček a s ním celé město rozvícené. To je pak ta vánoční nálada úplně nejlepší.

Letos byla na náměstí novinka v podobě velikého anděla. No nevím. Hlavu má obrovskou a i když se usmívá, skoro by z něj měl člověk strach. Mrkající

Za andělem byli košilatí mládežníci, kteří pomocí dlouhých tyčí ovládali ruce anděla, takže jimi mával a byl jako "živý".

Byla opravdu pořádná zima. Ten vítr protivně foukal, proto jsme se zdrželi jen krátce, jen co by jsme nasáli vánoční atmosféru.

Svítí město i domov

5. prosince 2017 v 9:32 | Jarka
První adventní neděle je za námi. Ve městě už nám svítí stromeček a doma jsme zapálili první svíčku na adventním věnci.

S prvním adventním víkendem jsem už nazdobila celý byt, takže už máme vánoční atmosféru i doma.

Dokonce už jsme i u nás párkrát viděli padat sníh, jenže přes den je nad nulou a to, co napadne za chvíli zmizí. Včera dopoledne byla jednu chvíli pořádná chumelenice. Dnes lije, jako z konve...

Včera jsme zašli i do města podívat se po dárcích, ale zatím jsem moc úspěšná nebyla. Podívali jsme se do obchoďáku.

A došli před zemědělskou školu, kde jsou vystavené stromečky ozdobené dětmi z mateřských školek.

Ještě nebyla úplná tma, ale město už svítilo. Bylo by mnohem hezčí kdyby místo mokra, ležel na zemi bílý sníh.

Na náměstí s velkým stromem jsme nešli, tam se podíváme v sobotu, kdy bude vánoční trh.