Prosinec 2016

Starý končí, nový začíná

30. prosince 2016 v 8:08 | Jarka
Je to tu zase. Kruh čtyř ročních období se uzavřel. Jaro, léto, po něm podzim, který se přehoupl do zimy/ne-zimy a máme tu opět loučení se starým rokem a vítání toho nového. Nevíme co nám přinese, jistá jsou jen ta čtyři roční období s nejistým počasím. A je to tak dobře. Nemusíme přece vědět do puntíku, co nás čeká. Stačí když se budeme těšit na každý příští den a radovat se z toho, že ten den přišel. Mrkající

Přeji vám všem hodně lásky, štěstí, zdraví a Božího požehnání.

Vánoce v plném proudu

27. prosince 2016 v 9:31 | Jarka
Tím, že máme za sebou Štědrý den a dva svátky vánoční, ještě není tak úplně po Vánocích.
Ještě pořád se můžeme těšit z vyzdobených bytů, večerních světýlek, cukroví a televizních pohádek. I když tedy to posledně jmenované mě letos nějak nebere. Nově vysílané pohádky se mi až tak moc nelíbily, ale to je možná tím, že jsem staromilec a na starou českou klasiku nedám dopustit.
Na štědrovečerní večeři jsme se sešli u mé maminky a pak hned následující den k obědu, na výborné svíčkové. Svíčkovou vařila moje šikovná neteř a byla vynikající, ovšem neteři už nebylo dobře a večer ulehla s devětatřicítkami, rýmou a kašlem.

I u nás doma chodil Ježíšek a mohl si vybrat ze dvou stromečků. Oba jsou umělé a letité, ale nám to stačí.

A ještě jen "pidi" máme v obýváku.

Prý se má ochladit a snad zase uvidíme i padat sníh. U nás už na zemi neleží vůbec nic...

Vánoce, vánoce přicházejí

23. prosince 2016 v 8:02 | Jarka
Ve městech už končí vánoční trhy, jmelí, stromečky a kapry máme doma, cukroví je napečené, dárky zabalené a jestli jsme třeba nestihli úplně všechno, tak to nevadí, Vánoce stejně, jako každý rok, přijdou ve svůj určený čas.

V našem Sboru Církve bratrské jsme měli, minulou neděli, vánoční dětskou besídku a opět se náramně povedla.

A mě nezbývá nic jiného než vám všem popřát krásný Štědrý den a hlavně večer, strávený v klidu a pokoji a splnění všech přání.

Čtvrtá svíčka zapálená

19. prosince 2016 v 8:07 | Jarka
Včera byla poslední adventní neděle a příští sobotu už budou Vánoce. Tuto sobotu jsme se domluvili se sestrou a její rodinou, že se na večeři sejdeme u maminky. Od doby kdy zůstala sama si ji bereme na střídačku jednou sestra, jednou já domů a po čase jsme se rozhodli, že si uděláme Vánoce společné. Neteř napekla cukroví jak pro regiment a má ho výýýborné. Toto je ukázka, ale mám obavu, že jsem některé zapomněla vyfotit. Například vím, že nepečených kuliček má tři druhy.

V neděli jsme naposledy svítili adventním věncem, příště už ho vystřídá malý umělý stromeček.

O víkendu jsem se chystala udělat ještě úlky, ale nějak jsem se k tomu nedostala, tak se do nich pustím dnes. Jo. Včera v podvečer nám nasněžilo a doufám, že sníh chvilku vydrží. Aspoň tak dlouho, abych si ho stihla vyfotit.

Týden utekl jako voda

17. prosince 2016 v 8:03 | Jarka
Jéminé, už je zase týden pryč. Zdá se mi to jako včera, kdy jsem na první adventní víkend vytahovala vánoční výzdobu a máme tu, před Vánocemi, víkend poslední. Ten minulý jsem tak trochu slavila to, že je mi o rok víc. Nevím, co na tom pořád slavím, když už to dávno k žádnému jásotu není. Dostala jsem krásnou kytici a spoustu dárků (polštářek je pohankový, nahřívací do mikrovlnky). Na fotce už některé chybí, pár sladkostí je snědeno a chybí i vypitý karamelový koňáček. Mňam.

Předvánoční čas mám prošpikovaný návštěvami u praktického lékaře, kterého jsem léta zanedbávala. Dohnal mě k němu zvýšený krevní tlak a v pátek jsem si byla pro výsledky z odběru krve. Měla jsem obavu, co mi všechno najdou, ale dopadlo to docela uspokojivě až na cholesterol (a to nemám nedváhu). Taky mívám u pana doktora stále tlak vyšší přestože při měření doma ho mám spíš nízký, proto po svátcích vyfasuji nějaké měření na 24 hodin, takže si teď užívám doktora vrchovatě.
Upekla jsem ještě jeden druh cukroví a mám v plánu ještě něco nepečeného, ale nebudu to přehánět, musím si hlídat ty tuky. Mlčící

Mějte krásný čtvrtý adventní víkend!

Z jednoho trhu na druhý

15. prosince 2016 v 8:06 | Jarka
Letos to vypadá, že chodím z jednoho vánočního trhu na druhý.
Poštěstilo se mi navštívit trh v našem okresním městě Českých Budějovicích, ale že bych byla nadšená, to tedy ne. Asi se na tom valnou měrou podepsalo příšerné počasí a možná taky divná denní hodina. Na náměstí jsme byli kolem poledne, takže tam tak zvaně chcípl pes a pršelo chvílemi tak moc, že to bylo na deštník. Navíc mají letos Budějovičáci stromeček takového starého pokrouceného chudinku.

Ale jinak je vidět, že se město snaží lidem adventní čas zpříjemnit. Na předešlé koláži je vidět, že je na náměstí i ledová plocha. V blízkosti stromu je dřevěný betlém.

Trh by vypadal o mnoho lépe, kdyby na zemi ležel sníh a chumelilo, nebo kdyby byla noc a náměstí se rozzářilo vánočními světýlky. Manžel si koupil křupavý bramborák a já malý vyřezávaný svícínek. Jmelí jsem z Budějovic nevezla a musím přiznat, že mi doma ještě chybí.

A to by stačilo. Fotky jsou tmavé a smutné.

Na vánočním trhu

12. prosince 2016 v 8:00 | Jarka
Jak jsem předpokládala, tak se taky stalo. O právě uplynulém víkendu jsem toho kolem příprav na Vánoce moc nestihla. Udělali jsme si víkend spíš odpočinkový. Jasně, že jsem musela uklidit, uvařit a upéct buchtu pro nedělní návštěvu, ale jinak jsem měla leháro. V sobotu jsme vzali maminku na vánoční trh na náměstí, kde jsem se sešli se sestrou a její rodinou. Trh jsme si nechali až na odpoledne. Lidí míň nebylo, ale celé náměstí už bylo rozsvícené.

Rozsvícené město je hezké, ovšem špatně se fotí. Vybrala jsem jen pár fotek. Snímky byly buď rozmazané, nebo se mi do záběru až moc pletli lidé. V sobotu bylo na prosinec nebývalé teplo a tak byly na náměstí davy až do pozdního večera.

Vlastně jsme nic nekoupili, jen jsme chodili mezi stánky, poslouchali koledy a užívali si vánoční atmosféru. Nechali jsme se nalákat jen dobrůtkami tekutými, slanými i sladkými. Když jsme čekali na čerstvé mini-koblížky, tak jsem neodolala a to udělátko na jejich výrobu si vyfotila.

To, že jsem si domů nepřinesla žádnou novou vánoční serepetičku neznamená, že by tam hezké nebyly a že by se mi nic nelíbilo. Třeba ty domečky bych si dala říct, jenže už toho mám doma milion a tak se jen dívám.

O další týden blíž

10. prosince 2016 v 8:04 | Jarka
No to je mazec, máme tu už třetí adventní víkend a já jen zírám, jak to neuvěřitelně utíká.
Musím se přiznat, že jsem doma kromě úklidu a výzdoby s ničím moc nepohnula. Dárky pořád nemám všechny pohromadě, ale to je u mě stará písnička, protože to se mnou vypadá každoročně stejně a cukroví jsem sice začala péct, ale hotovo taky nemám. Článek jsem si nachystala včera večer a hned, jak jsem si ho přednastavila na ráno, jsem šla ještě promazat a slepit upečené ořechy.

Včera jsme zašli do města odkud jsem přinesla další dva dárečky a protože jsme vyrazili v podvečer, mohla jsem pořídit pár fotek se světýlky.

Na náměstí, před zemědělskou školou, jsou v ohrádce stromečky zdobené dětmi z mateřských škol, 6 dřevěných stánků a kupka sněhu přivezená ze zimního stadionu.

Nad stromečky je hezky ozdobený listnatý strom.

Kdyby mrzlo a na zemi ležel sníh, vypadalo by to mnohem lépe. Když jsme byli včera ve městě tak mžilo, je to vidět na lesknoucí se zemi. Jak ale zavřu dveře bytu, je mi počasí ukradené a užívám si vánoční atmosféry.

Neděle v Bechyni

5. prosince 2016 v 8:04 | Jarka
Moje sestra je v lázních na pohybové ústrojí v Bechyni a my jsme se za ní byli včera odpoledne podívat.
Protože bylo hezky slunečno, vyšli jsme si společně na procházku. Na Masarykově náměstí stojí stromeček. Není žádný ohromný, ale je takový baculatý a mě se líbí. Do koláže jsem přidala kostel svatého Matěje.

Na konci náměstí stojí zámek a než se vejde do jeho areálu, je pěkně vidět přes údolí s Lužnicí, bechyňský železobetonový most, kterému se říká Bechyňská duha. Most je 50m nad řekou a je zvláštní tím, že po něm vedou koleje první elektrické dráhy Františka Křižíka. V záběru je i klášterní kostel Nanebevzetí Panny Marie.

My jsme pokračovali na zámeček, kde se konal docela maličký vánoční trh. Potkali jsme i Mikuláše.

V 16.století nechal Petr Vok z Rožumberka, původně gotický hrad, přestavět na renesanční zámek.

Na nádvoří zámku bylo jen pár stánků. Prodávalo se zde jmelí a taky něco k zakousnutí a pití pro zahřátí a jinak zde byly stánky s lidovými řemesly. Zámek má hezky malovanou fasádu i když už by si zasloužila renovaci.

Posilněni jsme pak ještě zašli do zdejšího domova důchodců za naší bývalou sousedkou. Ve svých 95 letech je dost popletená, ale poznala nás a měla z nás radost.

Strom už na náměstí je

3. prosince 2016 v 8:07 | Jarka
Včera po obědě, se konečně protrhalo nebe, vysvitlo sluníčko a vyčasilo se tak krásně, že mě to po dlouhé době lákalo i jinak ven než jen na venčení naší Peginky. Rozhodli jsme se s manželem, že se podíváme do města na vánoční strom na náměstí. Auto jsme jako vždy nechali na parkovišti u nádraží a na náměstí šli pěšky. Stačilo ovšem pár metrů, abych pochopila, že sluníčko sice svítí, ale zima je ukrutná. Funěl ledový vítr a mě zábla holá hlava i ruce bez rukavic. Nicméně na náměstí jsme došli.

Návštěvu města si stejně budeme muset zopakovat, abych strom viděla i rozsvícený. V pátek večer byl na náměstí Coca Cola kamion, ten jsme si ale nechali s klidem ujít.
Při zpáteční cestě z náměstí jsem na jiném náměstí (před zemědělskou školou) vyfotila stromečky, které ozdobily děti z mateřských škol. I ty budou hezké až se večer rozsvítí. Před zemědělkou je i pár dřevěných stánků. Na poutači jsem se dočetla, že se v nich bude prodávet od čtvrtého prosince až do Vánoc (další důvod proč si návštěvu města zopakovat).

Taky jsme se stavěli v našem městském obchoďáku, kde jsem si chtěla koupit prošívaný kabát (opravdu kabát až po kolena, aby mi bylo teplo na nohy), ale zatím jsem si nevybrala. Vánočně už se svítí i tam.

A vánočně svítíme i u nás doma. Jo. Když jsme přišli z města, oblíkla jsem Pegince svetřík a myslela jsem, že když svítí sluníčko, tak se ráda zdrží venku. Chyba lávky. Fofrem udělala co potřebovala a mazala domů....